Dit lesmateriaal richt zich op het herkennen van verschillende reclamevormen waarmee leerlingen dagelijks in aanraking komen. Hierbij gaan de leerlingen op zoek naar de doelstelling(en) van reclame , reclametrucjes en maken ze zelf een tv-spot.

Doelstellingen

Leerplandoelen

  • LPD 16 De leerlingen brengen in kaart hoe een onderneming zich op de markt competitief tracht op te stellen aan de hand van de marketingmix.
  • LPD 21 De leerlingen illustreren dat bedrijven, instellingen en overheden informatie halen uit beschikbare digitale data.
  • LPD 22 De leerlingen reflecteren over de plaats van technologie en het gebruik van data in de eigen leefwereld en in de maatschappij.
  • LPD 23 De leerlingen verklaren dat data en informatie niet altijd betrouwbaar zijn waardoor verkeerde beslissingen en conclusies kunnen genomen worden.
  • LPD 26 De leerlingen zoeken gericht in online databanken in een economische context.
  • LPD 4 De leerlingen passen sociale en communicatieve vaardigheden toe.

Lesmateriaal

Links

Benieuwd naar wat we allemaal gaan doen tijdens de lessen Reclame? Bekijk dan zeker even deze korte teaser en laat je inspireren.

Gemaakt door Isabel De Wit

Contact: lerarenopleidingkempen@thomasmore.be