Deze online tool behandelt de voedingsdriehoek met behulp van een videofragment. Het videofragment is een ‘What I eat in a day’ filmpje waarbij een student vertelt wat ze heeft gegeten op een bepaalde dag. Deze voedingsmiddelen moeten de leerlingen dan in de juiste zone van de voedingsdriehoek plaatsen. Als afrondende oefening moeten de leerlingen dit ook eens voor hun eigen eetpatroon uitvoeren. Hiervoor moeten ze noteren wat ze op een dag eten en deze voedingsmiddelen in de juiste zone van de voedingsdriehoek plaatsen. Daarna kunnen ze beoordelen of ze reeds eten volgens de principes van de voedingsdriehoek.

Doelstellingen

Leerplan: SOCIALE EN TECHNISCHE WETENSCHAPPEN TWEEDE GRAAD TSO – D/2015/7841/015 Leerplandoelstelling:

1 Een voedingsvoorlichtingsmodel toelichten – een voedingsvoorlichtingsmodel op regelmatige basis gebruiken

2 De samenstelling van een gerecht toetsen aan een voedingsvoorlichtingsmodel Leerdoelen: De leerlingen kunnen voedingsmiddelen categoriseren volgens de verschillende zones van het voedingsvoorlichtingsmodel. De leerlingen kunnen het eetpatroon classificeren aan de hand van het voedingsvoorlichtingsmodel.

Projectgroep & partners

Student

Esther De Schutter

Lerarenopleiders

Stephanie Ruts

Ook interessant

Lerarenopleiding Kempen

Samenwerken?

Is je interesse gewekt en wil je met ons samenwerken?
Laat je gegevens achter.