Educatieve en zelfstandige rondleiding

Wij zijn aan de slag gegaan met de organisatie De Stadsboerderij te Turnhout. Zij wilden hun zelfoogsttuin toegankelijk maken voor kleuters, maar wisten niet meteen hoe hieraan te beginnen. De rondleiding moet twee aspecten bevatten, namelijk zelfstandig en educatief. Hiervoor stelden we volgende onderzoeksdoel op: “Een educatieve en zelfstandige rondleiding vormgeven in de zelfoogsttuin van Turnhout voor gezinnen?” Onze onderzoeksvraag luidt: “Hoe kunnen we een rondleiding ontwerpen die educatief is en zelfstandig kan verlopen voor gezinnen in de zelfoogsttuin van Turnhout?” De deelvragen hierop: “Hoe kan de rondleiding in de zelfoogsttuin zelfstandig gemaakt worden?” “Hoe kan de rondleiding in de zelfoogsttuin educatief gemaakt worden?” “Hoe dient een rondleiding voor gezinnen in de zelfoogsttuin van Turnhout er uit te zien zodat het zelfstandig en educatief vorm gegeven kan worden?” Onze data werd verzameld aan de hand van de methoden ‘bevragen’, ‘observeren’ en ‘bezoeken’. Dit deden we met behulp van leden en de organisatie van de Stadsboerderij. We zijn te weten gekomen hoe een zelfstandige en educatieve rondleiding er uit moet zien en wat zowel de leden als de organisatie van verwachten. We hebben met verschillende elementen rekening gehouden met het maken van de rondleiding. We hebben gemerkt dat het zelfstandige en educatieve aspect aanwezig is in onze rondleiding. Ook de organisatie was zeer tevreden en gaat er actief mee aan de slag.

Projectgroep & partners

Studenten

Verbist Frauke, Van Gool Sarah, Tormans Marie, Lenaerts Lotte

Lerarenopleiders

Laure De Wolf

Partner organisatie

Stadsboerderij Turnhout

Ook interessant

Lerarenopleiding Kempen

Onderwijsprojecten

Samenwerken?

Is je interesse gewekt en wil je met ons samenwerken?
Laat je gegevens achter.