Door het overlopen en grondig lezen van deze online tool zullen de leerlingen een beter beeld krijgen over hoe elektriciteit wordt geproduceerd. Ook zullen de leerlingen merken dat niet elke methode voor het produceren van elektriciteit even goed/geschikt is, sommige methodes zijn bijvoorbeeld vervuilender dan anderen. Als eerste komt het verschil tussen duurzame en traditionele energiebronnen duidelijk aan bod. Daarna wordt dieper ingegaan op beide vormen.

Via deze link kan je de bijhorende BookWidget raadplegen. Hierin staat de volledige cursustekst en de bijhorende oefeningen:

Doelstellingen

Leerplan: Techniek 1ste graad B-stroom, D/2019/13.758/019 , Pagina 21

Leerplandoelstelling/eindterm:
– LPD 20: De leerlingen tonen in voorbeelden uit het dagelijkse leven aan dat energie van de ene in de andere vorm kan omgezet worden.

Bijhorende leerdoelen:
– De leerlingen kunnen het verschil aangeven tussen traditionele en duurzame energiebronnen.
– De leerlingen kunnen de verschillende soorten energiebronnen met elkaar vergelijken.

Projectgroep & partners

Student

Jarne Claessen

Lerarenopleiders

Pieter Hendrickx

Ook interessant

Lerarenopleiding Kempen

Samenwerken?

Is je interesse gewekt en wil je met ons samenwerken?
Laat je gegevens achter.


0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *