Aan de hand van deze digitale tool kunnen de leerlingen oefenen op verschillende onderdelen van spelling. De onderdelen die in de tool behandeld worden zijn de volgende: klinkers en medeklinkers, vrije en gedekte klinkers, begin en eindmedeklinkers, tweeklanken, zelfstandige naamwoorden, verkleinwoorden en hoofdletters.

Bij elk onderdeel werd een verwerving en verwerking voorzien. Er wordt telkens iets aangeboden om de leerstof aan te brengen en dit gebeurt op verschillende manieren. Soms doormiddel van een filmpje, dan weer van een simpele afbeelding met een kader die de regels omvat, enzovoort. Daarnaast krijgen de leerlingen binnen sommige onderdelen ook de mogelijkheid om de leerstof kort in te studeren aan de hand van flashcards.
Ten slotte zit in elk onderdeel verwerving in de vorm van oefeningen. De leerlingen kunnen elk onderdeel inoefenen aan de hand van deze oefeningen.

Bookwidget

Doelstellingen

Leerplan katholiek onderwijs (2de graad BSO): D/2012/7841/014 LPD 4: Onder begeleiding analoge of digitale hulpmiddelen gebruiken om de communicatie en het taalvaardig handelen te optimaliseren, zoals:
• een verklarend woordenboek;
• een spellingwijzer;
• een schrijfkader of standaard tekststructuur;
• een spreekkader of standaard tekststructuur;
• software;
• aangeboden ondersteunend visueel materiaal;
• lay-out LPD

30: Bereidheid en durf tonen om:
• te luisteren, te spreken, gesprekken te voeren en te schrijven;
• het taalgebruik te verzorgen.

Projectgroep & partners

Student

Shanti Dom

Lerarenopleiders

Stef Piedfort

Ook interessant

Lerarenopleiding Kempen

Samenwerken?

Is je interesse gewekt en wil je met ons samenwerken?
Laat je gegevens achter.


0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *